Limburgse Liggers

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Naar Cycle Vision?  (gelezen 16693 keer)

liqfits

• Held
  • Geslacht: Man
  • Meerijden tocht: JA zater- en/of zondagen
    • Liqfits
Naar Cycle Vision?
« Gepost op: 14 maart 2014, 19:35:13 »

Cycle Vision is dit jaar in het Noorden van Nederlands Limburg.
Ik overweeg om er op zaterdag 28 juni even heen te fietsen, daar enkele uren te blijven, en dan weer terug te fietsen.
Vanuit Maasmechelen is dat 80km enkele reis, vanuit Maaseik 60 km. Het parcours is volkomen vlak.
Potentiële meefietsers?
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2014, 15:42:03 door liqfits »

Mark Cox

• Held
  • Meerijden tocht: Ja als het voor mij uitkomt
Re: Naar Cycle Vision?
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2014, 11:06:14 »

De fietsvakantie begint dan net, dus mij gaat het niet lukken. Anders had ik het op zijn minst wel overwogen.
Ik eet nooit, ik tank enkel mijn fietsen ;)

michael

• Algemene moderator
  • Held
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2014, 16:24:18 »

Frans, ik zie het wel zitten om mee te rijden.
Afzien vergeet je, opgeven nooit.

chris123

• Nieuweling
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2014, 20:35:30 »

Ik ben ook geinteresserd om metterijen vanaf Maaseik. Kunt jullie me laten weten, want jullie in Maaseik zalt zijn.
Groetjes, Christoph.

Maarten

• Algemene moderator
  • Held
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2014, 21:00:11 »

Heb je al een idee van timing?
Maasmechelen ligt nogal uit de richting voor mij, Maaseik is al iets beter.
Maar ben nog nooit naar Cycle vision geweest. Het lijkt me wel wat.
Graag dus iets meer info.

liqfits

• Held
    • Liqfits
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2014, 21:38:55 »

Ik stel voor op tijdig in Maaseik bij elkaar te komen: zaterdag 28 juni om 08:00 uur.

De kortste route is bijna 60 km: Ophoven, Ittervoort,Grathem, Baexem, Heythuyzen, Roggel, Heibloem, Meyel, Helenaveen, IJsselsteyn.
Ik zal deze route nog wel op routeyou zetten.

Hier is een link naar het programma: http://www.bocycle.nl/Programma%20Cycle%20Vision%202014.pdf

chris123

• Nieuweling
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2014, 22:37:33 »

Gaat ook 8.30 ? Vanuit t'huis zijn het voor mij rond 30 km. Dat gaat easy in 1:30. Maar ik wil ook 30 minuten voor een platte band incalculieren. Dat bedoelt dan een vertrek al tegen 6 uur. Met een samentreffen om  8:30 kan ik tegen 6:30 rijen. Maar ik zal naturlijk dat doen, wat die anderen ook preferen. Alas, want het niet anders mogelijk is, dan zal ik ook om 8:00 in Maaseik zijn.
Fijne avond, Christoph.

chris123

• Nieuweling
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2014, 22:39:52 »

Ik denk het is "prefereren" en niet "preferen" (?)
Christoph

rik

• Held
    • MyRicreaties
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2014, 07:55:13 »

Ik denk het is "prefereren" en niet "preferen" (?)
Christoph

Inderdaad, het is prefereren. ;) :) 8)

liqfits

• Held
    • Liqfits
« Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2014, 16:20:22 »

Dit is een mogelijke fietsroute vanuit Maaseik. Mooi binnen de 60 km. Nu maar hopen op goed fietsweer.
De eerste helft weet ik goed de weg, verderop wordt het even opletten maar daar zitten we gedeeltelijk op het fietsroute netwerk.

http://www.routeyou.com/nl-nl/route/view/2011779/fietsroute/maaseik-cycle-vision-venray.nl

Vertrekken op zaterdag 28 juni 2014 om 08:30 uur te Maaseik bij de verkeerslichten onder aan de brug.

Oliver

• Nieuweling
  • *
    • Velomoblog
« Reactie #10 Gepost op: 19 juni 2014, 12:25:21 »

...
Vertrekken op zaterdag 28 juni 2014 om 08:30 uur te Maaseik bij de verkeerslichten onder aan de brug.
Zijn daar nog verkeerslichten dan? Da's nu toch één grote rotonde dacht ik?!
Hoe dan ook, ik rij niet mee en zie jullie daar wel. Ik ga met auto en aanhanger omdat ik de 1-uurs rit met de velomobiel ga rijden, en zo'n lange warming-up vind ik ook wat overdreven. :o

Ik ben net even naar jullie route aan het kijken, en hou er rekening mee dat er stukken onverhard tussen zitten. In ieder geval gedeeltelijk langs de Helenavaart, oostelijk van Meyel. Maar dat is wel een mooi stukje. Tussen Helenaveen en Griendtsveen is de weg weliswaar verhard, maar van erg slechte kwaliteit. Zodra jullie bij Griendtsveen over het spoor zijn, hebben jullie het ergste gehad. De Timmermansweg langs het Duitse oorlogskerkhof (>30.000 graven, zeer indrukwekkend!) is volgens mij weer van goede kwaliteit, en dan ben je er al bijna.
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2014, 12:39:28 door Oliver »

liqfits

• Held
    • Liqfits
« Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2014, 14:12:36 »

Klopt, in plaats van verkeerslichten is daar nu een grote verkeersplein/rotonde ding gemaakt.
Het bovenste stuk van de route is mij onbekend dus daar kan nog wel een verrassing tussen zitten zoals je meldt. Maar het zijn gedeeltelijk fietsknooppuntroutes, dus het zal wel meevallen.

Lex

• Forumbeheerder
  • Held
« Reactie #12 Gepost op: 19 juni 2014, 17:58:54 »

... omdat ik de 1-uurs rit met de velomobiel ga rijden.

Heb je ook een pronostiek van je afstand die je dan gaat rijden?  :)

Mark Cox

• Held
« Reactie #13 Gepost op: 19 juni 2014, 19:20:59 »

Ik ben net even naar jullie route aan het kijken, en hou er rekening mee dat er stukken onverhard tussen zitten. In ieder geval gedeeltelijk langs de Helenavaart, oostelijk van Meyel. Maar dat is wel een mooi stukje.
Is inderdaad een dolomietpad, ik ben er ook een paar keren langs gereden een paar jaren geleden, telkens met de koersfiets. Toen was het van behoorlijke kwaliteit. Maar het zou met een VM denk ik ook moeten gaan. Het kan alleen zijn dat er ergens een smalle brug gaat zijn, maar daar ben ik lang niet zeker van.
Tussen Helenaveen en Griendtsveen is de weg weliswaar verhard, maar van erg slechte kwaliteit. Zodra jullie bij Griendtsveen over het spoor zijn, hebben jullie het ergste gehad.
Die weg heb ik dit jaar ook al een paar keren gereden met de Mango, en voor de auto is dit inderdaad een waardeloze weg. Met een VM valt dat eigenlijk nogal mee, ik kon er toch probleemloos 35 blijven rijden. Alleen af en toe uitkijken voor wat gaten in de weg, al valt het aantal goed mee. Ik vond het eigenlijk best grappig om over zo'n golvende weg te rijden ;D Rechts van de vaart ligt voor een stuk ook een fietspad, maar dat is smal volgens mij. Ik volgde steeds de weg links van de vaart.
Ik eet nooit, ik tank enkel mijn fietsen ;)

Oliver

• Nieuweling
  • *
    • Velomoblog
« Reactie #14 Gepost op: 19 juni 2014, 22:13:13 »

... omdat ik de 1-uurs rit met de velomobiel ga rijden.

Heb je ook een pronostiek van je afstand die je dan gaat rijden?  :)
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee waar ik ga uitkomen. Als ik boven de 40km zit, heb ik een erg goede dag gehad, gezien er aan mijn Mango nog het een en ander te verbeteren valt. ::)

Ik ben net even naar jullie route aan het kijken, en hou er rekening mee dat er stukken onverhard tussen zitten. In ieder geval gedeeltelijk langs de Helenavaart, oostelijk van Meyel. Maar dat is wel een mooi stukje.
Is inderdaad een dolomietpad, ik ben er ook een paar keren langs gereden een paar jaren geleden, telkens met de koersfiets. Toen was het van behoorlijke kwaliteit. Maar het zou met een VM denk ik ook moeten gaan. Het kan alleen zijn dat er ergens een smalle brug gaat zijn, maar daar ben ik lang niet zeker van.

Ik ben er onlangs met de Mango geweest, en het gaat zeker wel met een velomobiel. Maar het is geen stuk om tempo te maken, omdat je af en toe van wegdek verandert. En je wilt niet met 40 opeens op een karrenspoor terecht komen... :-X
Pagina's: [1] 2   Omhoog